Uczennice i uczniowie odwiedzają różne miejsca do nauki.
W ramach inicjatywy spotkaniowej „Rudelbildung” uczniowie z Wolfsburga (zespoły szkół Leonardo da Vinci i Heinrich-Nordhoff) oraz z Brunszwiku (Aueschule) w ubiegłym tygodniu intensywnie zajmowali się historią nazizmu. Projekt VfL Wolfsburg jest organizowany we współpracy z pozaszkolnym miejscem nauki z Brunszwiku, odbył się po raz trzeci i połączył młodzież z obu miast, aby wspólnie zbadać znaczenie pracy pamięci.
W ciągu trzech dni uczniowie odwiedzili różne miejsca edukacyjne, które oferowały im specyficzne podejście do tematów nazizmu, dyskryminacji i życia Żydów. Celem tych wycieczek było doświadczenie historii na miejscu oraz uświadomienie sobie znaczenia pracy pamięci poprzez bezpośrednie spotkania z miejscami historycznymi, w tym z miejscem pamięci Bergen-Belsen. Ponadto poruszono związek między piłką nożną a historią nazizmu. W programie znalazły się aktywności związane z budowaniem zespołu, wprowadzeniem do tematu pamięci, spacerem wokół stadionu w Brunszwiku oraz zwiedzaniem stadionu. Kolejnym ważnym punktem był warsztat w Zielono-Białej klasie, prowadzony przez inicjatywę „Zusammen1” (finansowaną przez Makkabi Deutschland e.V.). Warsztat, który intensywnie zajmował się tematem dyskryminacji, oferował uczniom wyjątkową możliwość przeżycia tego tematu w interaktywnej formie oraz refleksji nad wizytą w miejscach pamięci. Dzięki połączeniu treści teoretycznych i praktycznych elementów ruchowych, temat został przedstawiony w sposób namacalny i zapadający w pamięć. Różne aktywności w kontekście piłki nożnej podkreślały ważne wartości, takie jak fair play, szacunek i tolerancja. Ponadto wspólna praca wzmocniła ducha zespołowego.
Intensywne dni pozostawiły głębokie wrażenia wśród uczniów. Stanowiły one okazję do zróżnicowanego zapoznania się z przeszłością oraz zrozumienia znaczenia pracy pamięci dla teraźniejszości.